İngilizce
Drama
Dans
 

İNGİLİZCE

Yabancı dil öğrenmeye ne kadar erken yaşta başlanırsa, o dilin öğrenilmesinden çok ana dildeki gibi edinilmesi olasılığı artar. Bu sebeple okul öncesinde İngilizce’nin önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Bizler de bu doğrultuda, kurumumuzda kaliteli ve sistemli bir İngilizce programı izlemek adına, dünyanın en büyük üniversite yayın kuruluşu olan Oxford University Press ile ortak çalışarak 3 – 4 – 5 yaşlarda ve hazırlık gruplarımızda alanında uzman İngilizce öğretmenlerimiz eşliğinde, Oxford University Press öğretim materyalleri, ders kitapları ve eğitim desteği ile İngilizce derslerimizi yürütüyoruz. 3, 4 ve 5 yaşlarda uyguladığımız Story-Based Approach ve TPR (Total Physical Response) yöntemlerini kullanarak hazırlanmış ‘’Playtime’’ programlarımız dahilinde hikayeler, oyunlar, şarkılar, kukla çalışmaları, dramalar, konuları destekleyici kitap aktiviteleri, videolar, online oyunlar ve akıllı tahta desteği ile derslerimizi işliyoruz. 6 yaş öğrencilerimizde uyguladığımız Teddy’s Ready programı ise yoğun İngilizce müfredatı içerip, structure – based bir yöntem izlerken, çocuklarımızı öğrendikleri kalıplarla İngilizce konuşmaya sevk ediyor. Öğrendikleri kelime ve kalıpları oyunlar, şarkılar, kuklalar, dramalar, hikayeler ve aktiviteler ile sınıf içerisinde pekiştiren öğrencilerimiz, programın online yazılım desteği aracılığıyla sınıfta öğrendiklerini anne babaları ile birlikte evde de tekrar ediyorlar.

Kampus Kres Preschool is working on the development of an English Language Teaching and Learning Programme in collaboration with Oxford University Press.

 

DRAMA

Yaratıcı drama çalışması; çocuklarla birlikte üretmeyi, yaşantıya ve çocukluğa dair oyunsu süreçler kurmayı hedeflemektedir. İnsanın oyuncu yönü ön kabuluyle; çocuğun kendini ifade etmesi ve grup arkadaşlarıyla oyun üzerinden iletişimsel bir dil kurmasını amaçlamaktadır.Çalışmalarda çocukların kendi zamansallıklarını yaratmalarının ve o zaman içinde hayat için bir akış bulmalarının imkanlarını, sınırlarını ve olanaklarını birlikte yaşayarak oynamak ve/ya oynayarak yaşamak oluşturmaktadır.

Çocuklarımızla birlikte oyunlar oynayarak, şarkılar söyleyerek, hikayeleri canlandırarak güzel vakit geçirmek ve birlikte oyunları çoğaltmak, çoğalmak burada yaptığımız… Bütün öğrencilerimizin bu güzel zamanlara katılmasını dileriz…

 

DANS

Seçime bağlı olarak halk oyunları ve modern dans/bale eğitimi verilen okulumuzda, dans derslerimiz “ısınma” ve “pozisyon çalışmaları” olmak üzere iki aşamada işlenir. Derslerin “ısınma” bölümünde çocuklarımızın yaş grupları göz önüne alınarak bedensel ısınma hareketleri yaptırılır.

Derse, klasik bale pozisyonlarının vücuda oturtturulması için masalsı hikâyelerle ve klasik müzik eşliğinde çalışmalarla devam edilir. Halk oyunlarında ise, yurdumuzun tüm yörelerinden figürler çocuklarımızın yaş ve seviyelerine uygun olarak çalışılır.

 
Müzik
Yüzme
Jimnastik
 

MÜZİK

İşitsel becerilerin gelişmesindeki en önemli unsurlardan birisi müziktir.

Okulumuzda, çocuklarda var olan ritim duygularını ortaya çıkarmak ve desteklemek için, ses estetiği gelişimine katkıda bulunmaya yönelik uygulamalar ve orff metotlu müzik çalışmaları yapılmaktadır. Ayrılan süre içerisinde çocukların sosyalleşme, dil gelişimi, bir gruba ait olma, ritme karşı duyarlı olma, kendilerini ifade etme, güven ve başarı duyguları kazanmaları amaçlanır.

Bu amaçları gerçekleştirmede: şarkı söyleme, müzik dinleme, ritm çalışmaları, ses çalışmaları, tempo, dramatizasyon, yaratıcı dans çalışmalarına yer verilir.

 

YÜZME

Yüzme, çocuklarda kas-iskelet sisteminin gelişimine yardımcı olan en önemli spor dalıdır ve bütün spor dallarının temelini oluşturur. Bu sebeple antropometrik gelişimleri açısından, çocukların haftada en az 3 kez yüzmesi gerekmektedir. Henüz kas ve eklem yapısı esnek olan çocukların yüzme sporuna erken yaşta başlaması oldukça önemli olup, esneklik ve yumuşaklık isteyen bu spora 4 yaşından itibaren başlanmalıdır.

Bu bilinç ve sorumlulukla, yaz okulumuzda 4-6 yaş grubu öğrencilerimize yüzme eğitiminin temelini vermekteyiz. Derslerde oyun yoluyla çocukların su korkusunu yenerek, suyun üzerinde kalmalarını sağlamak, ardından da stil gelişimleri hedeflenir. Çocuklar su içerisinde değişik duygu ve hareketlerle basınç duygusu, karşı kuvvet ve kaldırma kuvvetini tecrübe ederler. Çocukların havuza tek başına girmemesi, her zaman eğitmen kontrolünde olması ve çalışması en önemli kuralımızdır.

 

JİMNASTİK

Düzenli yapılan jimnastik çalışmalarının çocuğun boy gelişimini olumlu yönde etkilediği bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Çocukların esneklik ve estetik kazanması, atak ve çevik olması gibi birçok gelişim bu sporla kazanılır.

Yaz okulumuzda 0-6 yaş grubu öğrencilere jimnastik eğitimi verilmektedir. Jimnastik eğitiminde öncelikli amacımız; çocuklara oyun eşliğinde kültür-fizik hareketlerini doğru bir şekilde öğretmek ve bu sayede esneklik-kuvvet ve koordinasyon becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca jimnastiğin temel adımlamalarıyla kas sistemlerini geliştirip, yapılacak ileri seviye hareketlere hazırlamak ve motor gelişimlerini sağlamak amaçlanır. Jimnastik duruş bozukluklarını düzelterek, hiparaktif çocukların daha sakin davranış sergilemelerine, iletişim kuramayan çocukların ise daha aktif ve girişken olmalarına yardımcı olur.

Sporun her çeşidi hem bedensel sağlık ve fiziksel gelişme yönünden hem de iyi bir kişilik gelişimi ve ruh sağlığı bakımından yararlıdır. Çocuk spor yoluyla çevresini tanır, iletişim kurar, kendine güveni artar. Kendini kontrol etmeyi, konsantre olabilmeyi, iradesini kullanabilmeyi ve başarıya güdülenebilmeyi öğrenir.